серия 2 - different air-con buttons (upward facing), прикуриватель перемещен из пепельницы на центральную консоль different front seats with manual seat height adjust replaced electric and neater seat tilt controls, изменилась ткань обивки, variable intermittent, single yellow retainer on jack storage comparment door, `theatre dimming` interior lighting, infra-red changed to radio key locking along with the remote boot release, на руле появился синий логотип ford, changed tail gate struts (open slower). серия3- изменились колесные диски (9-спициевые), цвет пластика интерьера заменен на серый (был серо-голубой ??), усовершенствована тормозная система - установлены тормозные диски и барабаны большего диаметра, изменен главный тормозной цилиндр. появился дополнительный (третий) тормозной сигнал (либо с 2000 года, либо на 2000 шт; оригинал - 2000my puma production). серия 4- `demister` position pictograms added to heater control panel. информация о ограничителе крутящего момента (на первой передаче). на всех пумах выпущенных до августа 1998 года, ограничитель срабатывал на 1500 оборотах. далее планка была поднята до 2500оборотов, и наконец в марте 2000 года - до 2800оборотов. however, it could be argued that there were only really two series to the puma, the original and the 2000 model onwards as suggested by another member. many changes were just dripped in. due to the way changes were dripped in, and the time that the car was manufactured and then registered, a puma may not fit neatly in to any one year, for example jewel green was phased out the end of 1999, yet it could be possible to find a puma on a v plate but be in jewel green.